21 Nisan 2007 Cumartesi

Yardımlaşma

Yeni tanıştığım bir arkadaşım var. Dersanede öğretmenlik yapıyormuş. Bunu öğrendiğimde kendisine kuzenime ders gösterdiğimi ve kaynak sorunu yaşadığımızı, dersanenin test sorularından bana bulup bulamayacağını sordum. Dersanenin tüm dergilerini (konu anlatımlı, çözümlü sorulu harika dergiler) verdiği yetmiyormuş gibi her hafta düzenlenen sınavına, ücretini de kendi ödeyerek girmesini sağladı kuzenimin. Geçtiğimiz perşembe ilk kez girdi sınava. O kadar ilgili davranmışlar ki. Çok mutlu oldum. Dünyada hala iyi insanların olduğunu görmüş oldum. Herşey o kadar da kötü değilmiş meğerse. Meğerse hala birbirine yardım etmeye çalışan güzel insanlar varmış. Hatice'cim hem bana ve kuzenime yardım ettiğin için, hem de biten umutlarımı yeşerttiğin için sana çok teşekkür ederim. Bu arada yürüyüş devam ediyor. Bu hafta 3 gün de yürüyerek döndüm dükkana. Kilo ile ilgili bi kaybım yok henüz ama kendimi gerçekten çok iyi hissediyorum. Takıyorum kulağıma mp3 playerımı, alıyorum sırtıma sırt çantamı oohh değmeyin keyfime. Acaba yapılan bilimsel araştırmalardan birinde spor yapmak mutluluk hormonlarını arttırır diye bişey bulunmuş mu merak ediyorum.

2 yorum:

birisinin yeri dedi ki...

Elbette, psikyatrler, hastalarına yürüyüşü mutlaka tavsiye ederler. Çünkü antidepresif bir etkisi vardır yürüyüşün. Dediğiniz bilimsel olarak doğrudur yani.

Pel dedi ki...

Ayrıca bunun tek ilgisi psikolojik değil senemcim. Spor yapmak (hareketli herhangi birşey de olur) endorfin hormonu salgılamamıza neden olur -ki endorfin mutluluk hormonu diye de bilinir halk arasında. Endorfin beyinde kendimizi iyi hissetmemizi sağlayan yerleri harekete geçiriyor. Bu yerin uyaranları arasında sigara,alkol ve uyuşturucu da varmış. Nasıl ki bağımlılık sağlanıyor bu tip şeylere, insan bünyesi endorfine de bağımlılık geliştiriyormuş. Bu yüzden çok spor yapan insanlar bundan vazgeçemiyor hatta giderek doyumsuzlaştığı için her geçen gün sporun dozunu artırıyorlarmış. Bu yüzden doktorlar herşeyin olduğu gibi sporun da fazlasına karşılar.
Öperim seni.